School Lunch Monopoly betrapt op het aanrekenen van waanzinnige bedragen aan ouders

#Het betalingsverwerkingsbedrijf MySchoolBucks staat onder streng toezicht van ouders vanwege extreem hoge kosten en bedrijfspraktijken.

De website is een dochteronderneming van een groot betalingsverwerkingsbedrijf genaamd Global Payments. De site stelt ouders in staat om geld op een online account te storten om de schoolmaaltijden van hun kinderen te dekken.

Cafetaria’s en winkels in scholen gebruiken de point-of-sale-technologie van het bedrijf om betalingen van kinderen te verwerken. Het zou het voor ouders gemakkelijker moeten maken, maar de service is vrij duur.

Lees ook: AI in het onderwijs – Alles wat u in 2024 moet weten

Federale toezichthouders geven aan dat MySchoolBucks een aandeel van 40% heeft in de K-12-markt met partnerschappen en contracten met meer dan 30.000 onderwijsinstellingen in het hele land en meer dan 2 miljoen gezinnen bedient.

Global Payments heeft onlangs aangekondigd dat ze een contract hebben getekend met het Los Angeles Unified School District – een van de drie grootste districten in de VS.

Global Payments rekent ouders hoge transactiekosten
myschoolbucks rekent ouders hoge kosten om de maaltijd van hun kinderen te betalen
De kern van de controverse rond MySchoolBucks zijn de kosten die het ouders rekent voor het storten van geld op de rekeningen van hun kinderen. Deze kosten, vaak aangeduid als “programmakosten”, zijn bekritiseerd als buitensporig hoog en belastend, met name voor gezinnen met een laag inkomen.

Emily Krieger, een moeder in Bozeman, Montana, merkte op dat de kosten voor het storten van geld op de maaltijdrekeningen van haar kinderen waren gestegen tot $ 3,25 per transactie. Deze kosten waren hoger dan de kosten van een hele schoolmaaltijd op de basisschool van haar kinderen, waar de lunch $ 2,25 kost plus $ 1 voor melk. Dit lijkt misschien niet verschrikkelijk op het eerste gezicht, maar deze kosten lopen snel op en veel gezinnen die moeite hebben om hun kinderen naar school te sturen, kunnen ze gewoonweg niet betalen.

Volgens een rapport van juli van het Consumer Financial Protection Bureau (CFPB) rekent MySchoolBucks de hoogste kosten van zijn concurrenten. De gemiddelde transactiekosten van het bedrijf bedragen $ 2,55. Op veel plekken, zoals Bozeman, is het tarief echter verhoogd tot meer dan $ 3. Hoewel deze kosten op het eerste gezicht misschien klein lijken, kunnen ze in de loop van de tijd aanzienlijk oplopen.

Het CFPB schat dat gezinnen gemiddeld $ 42 per schooljaar aan kosten betalen. Sommige ouders betalen echter veel meer, afhankelijk van het aantal kinderen dat ze hebben en de frequentie waarmee ze stortingen doen.

Voor gezinnen met een laag inkomen die het zich niet kunnen veroorloven om in één keer grote bedragen te storten, is de last nog groter. Toezichthouders ontdekten dat kwetsbare gezinnen tot wel $ 0,60 aan kosten kunnen betalen voor elke $ 1 die ze aan lunch besteden.

Adam Rust, directeur financiële diensten bij de Consumer Federation of America, beschreef de kosten als “een verborgen kostenpost voor gewoon levensonderhoud” en stelde dat het systeem is ontworpen om “honderdduizenden mensen eens in de twee weken te plunderen”. Helaas komen dit soort verborgen kosten steeds vaker voor, omdat bedrijven nieuwe manieren vinden om meer geld uit de zakken van consumenten te halen.

MySchoolBucks concurreert met nog maar twee andere bedrijven in de VS
Een van de belangrijkste redenen waarom MySchoolBucks zijn tariefstructuur heeft kunnen behouden, is zijn dominante positie op de markt. De markt voor betalingen in het basis- en voortgezet onderwijs wordt voornamelijk gecontroleerd door drie bedrijven: MySchoolBucks (eigendom van Global Payments), SchoolCafé (eigendom van Cybersoft Technologies) en LINQ Connect.

Deze marktconcentratie heeft geleid tot wat critici een gevangen markt noemen. Ouders hebben vaak geen andere keuze dan het betalingsplatform te gebruiken dat door hun schooldistrict is geselecteerd. Ze kunnen niet zomaar een andere aanbieder kiezen met lagere tarieven, waardoor MySchoolBucks in feite kan rekenen wat het wil.

Lees ook: Hoe u uw kinderen over financiën kunt leren

Christine Chen Zinner, senior beleidsadviseur bij Americans for Financial Reform, karakteriseerde deze situatie als een voorbeeld van een bedrijfsmonopolie, waarbij een bedrijf “een bepaalde prijs kan opleggen — eigenlijk elke prijs die ze willen — en de ouders zijn overgeleverd aan de genade van de bedrijven om die prijs te betalen.”

Het gebrek aan alternatieven wordt verergerd door het feit dat scholen niet altijd prioriteit geven aan servicekosten bij het onderhandelen over contracten met deze bedrijven. Districten kunnen MySchoolBucks kiezen voor zijn backend-services zonder volledig rekening te houden met de impact die de vergoedingenstructuur heeft op de budgetten van gezinnen.

Ouders bundelen krachten om MySchoolBucks voor de rechter te bestrijden
In 2019 besloot een groep ouders om de krachten te bundelen en juridische stappen te ondernemen tegen het bedrijf. Ze beweerden dat MySchoolBucks consumentenfraude pleegde door gebruikers te misleiden over de bestemming van de vergoedingen die het incasseerde.

De rechtszaak beweert dat de vergoedingen naar het schooldistrict gingen en werden geherinvesteerd in zijn onderwijsinstellingen, terwijl ze werden behandeld als gewone bedrijfsinkomsten.

“Ouders gedragen zich anders als ze denken dat het geld naar de school van hun kind gaat dan wanneer ze denken dat de grootste betalingsverwerker ter wereld hun geld steelt”, aldus Janey Varnell, een van de

Afstotende vragen stelden hem tevreden weinig uitgebreid ondersteund. Afstotende vragen stelden hem tevreden weinig uitgebreid ondersteund.

uw adres alstublieft, IN 46947

Cryptocurrency@mail.com

(910) 658-2992

©SNAPLYFT.NL Alle rechten voorbehouden. Gemaakt door DofNext